Siz Aleviler İmam Ali Hareminin (Türbesinin) Güvercinleri idiniz
Uçurdular Sizi Buralardan
Artık Geri Dönme Vaktiniz Gelmedi mi?
Ayetullah Sistani:

Ana Sayfa

Hakkımızda

Foto Galeri

Multimedia

İletişim

Ziyaretçi Defteri

Kategoriler

KATEGORİLER

ÜYELİK

Kull. Adı

:

Şifre

:

Yeni Üye Kaydı 
Şifremi Unuttum

BİR AYET

BİR HADİS

FOTO GALERİ

ÇOK OKUNANLAR

 
 
 

 
ALKOLÜN HER İKİ DÜNYADAKİ ZARARI
11/12/2011 - 18:18

Mir Kasım Erdem

    Alkolün tarihçesi insan tarihi kadar eskidir. İnsanoğlu bitkileri işlemeye başlar başlamaz alkolü de icat etmiştir. Hemen her toplulukta görülen alkolün kullanma sebepleri de milletlere göre değişmiştir. Örneğin; Şamanlar da var olan gök tanrı inancı gereği bir hak alem vardı, bu hak alemle irtibat kurmak için içki içilirdi. Dolayısıyla içki içen insanlar bazı hayallere dalar, gerçekte var olmayan şeyleri varmış gibi görürler Şamanlarda içkinin tesiriyle bazı şeyleri gördüklerini zan eder bununda hak dünyayla irtibata girdiğini sanırlardı. Alkol kullanımında fertler kendilerine bazı mazeretler bulurlar. Mesela kimi cesaretlenmek için içer, kimi eğlenmek ve kendinden geçmek için, kimi derlerini o an için aklından atabilmek için içer kimi ise alışkanlıktan (alkolik olduğundan) dolayı içer.

   Evet, hemen hemen tüm toplumlarda içki olmasına rağmen, hele bazı toplumların adet ve kültürü olmasına karşın alkol hiçbir toplumca benimsenmemiş ve iyi karşılanmamıştır. Alkol almak putperestliğin vaz geçilmez özelliği olmasına rağmen fazlası hiç hoş görülmemiştir. Hele bazı putperestler hiç alkol almamış ailelerini de bundan uzak tutmuştur.

    Bütün semavi dinler ( Allah'ın gönderdiği dinler) alkolü yasaklamıştır. Bu dinlerin içinde özellikle İslam dini insanın tüm sermayesi olan aklı işlevsiz bırakan alkolü şiddetle yasaklamıştır. Allah yüce Kur-an’ı keriminde içkiyi yasaklarken şöyle buyuruyor “ Ey iman edenler Hamr (alkol)…şeytanın işlerinden olan bir pisliktir ondan kaçının”(Maide \90.ayet) alkolün Kur-an da geçen ismi Hamr dır, Hamr Hamur kelimesiyle aynı köktendir. Hamura hamur denilmesinin sebebi şudur; genelde hamur yoğrulduktan sonra acıması ve olgunlaşması için üzeri bir bezle örtülür, işte o örtme işine hamur denilir. Hamr bir şeyin üzerini örtmek demektir, içkide aklın üzerini örtüp aklı işlevsiz hale getirdiği için Hamr denir. İslam’ın alkolü yasaklamadaki amacıda budur. İnsanın en kıymetli sermayesi olan, insanı diğer canlılardan ayıran, insanı insan yapan, doğruyu yanlıştan ayırmasını sağlayan aklın üzerini örttüğü içindir. Gerçektende öyle değil midir? Bizleri hayvandan ayıran aklımız değil imdir? Bizleri topluma sokan akıl değil midir? Bizlere insan muamelesi yapılmasını sağlayan akıl değil midir? Sarhoş bir insandan her kes kaçmaz mı? Nasıl ki köpeği gördüğümüz zaman onun zararından kaçmak için ondan uzaklaşıyoruz veya yolumuzu değiştiriyoruz isek sarhoşu da gördüğümüz zaman ondan hem kendimizi hem de ailemizi kaçırmıyor muyuz? Nedir bu adama hayvan muamelesi yaptırtan? Tabii ki Alkol! Mensup olduğumuz din bunu haram etmese bile, böyle bir hayvan muamelesinden kurtulmak için alkolü terk etmemiz yeterli sebep değil midir?

    Buraya kadar anlattığımız, alkolün insanlara bu dünyada verdiği toplumsal zarar. Ya alkolün sağlığımıza verdiği zarar!!! Biraz da alkolü tıp açısından inceleyerek insan sağlığına olan zararlarını görelim. İlk önce bunu belirtelim ki bazıları alkolün azda olsa vücuda faydalı olduğunu söylüyorlar. Hele bazı hastalıkların tedavisinde alkol kullanılması gerektiğini savunanlar bile var. En tanınmış ve en iyi bilim adamları bu görüşe karşı çıkarak alkolün esasen zararlı bir bileşim olduğu, zararlı bir şeyden de ilaç ve tedavi olamayacağını söylüyorlar. Bunu destekleyen bir hadis var “ Haramda şifa olmaz” araştırmalara göre alkolün % 10 midede kalır gerisi bağırsaklar yoluyla kana karışır, vücudun savunma sistemi vücuda giren bu zararlı şeyi dışarı atmak için harekete geçer ve onu kandan ve vücuttan temizleyerek dışarı atmak ister. Mide bunu birçok zaman kusarak yapar. Tabii ki Allah'ın yarattığı bu savunma sistemini çok alkol alarak bozmaz isen bu işlevini yapmaya devam eder.

    Alkol uyku düzensizliği yapar. Karaciğerde hasar yaparak kansere kadar çeşitli hastalıklara yol açar. Ayriyeten kısırlar üzerinde yapılan araştırmada kısır hastalarının% 10’nun alkolden dolayı kısır kaldıkları kanıtlanmıştır. Yine cinsel organı küçük olan hastaların % 30’nun alkol yüzünden olduğu ispatlanmıştır. Göz bozukluğu, unutkanlık ve anne babanın alkol kullanmalarından dolayı özürlü doğan bir çok vakanın var olduğunu da unutmamalı. Akıl hastalarının % 40-50 oranı alkol yüzündendir. Cinayetlerin % 85’i, Eş dövmelerinin % 70, işe gitmeyenlerin %70 alkol yüzündendir. Bu istatistikler DST ( Dünya sağlık Teşkilatının) Türkiye’nin de içinde bulunduğu istatistiklerdir. Bu, içkinin bu dünyada ki zararı birde öbür dünyada ki zararları var.

    Alkol, Kur-an da açıkça yasaklanmıştır. Kur-an ’nın birçok yerinde alkolden bahsedilirken, onun kötü bir şey olduğunu, alkolün şeytanın işlerinden olduğunu, bundan dolayı da insanlar arasında düşmanlık yarattığını vurgulayarak alkolün bu sebepten haram edildiği anlatıyor.

    Kur-an, alkolü aşamalı olarak haram etmiştir. Cahiliye döneminde alkol insanlar arasına o kadar yerleşmiştir ki, onu bir anda yasaklamak zordu. Bu nedenle Allah alkolü dört aşama da yasakladı. Bu ayetler sırasıyla böyledir;

    1-Hurmadan ve üzümden şarap yaparsınız, (fakat) ondan güzel rızkta elde edebilirsiniz şüphesiz bunda akıl sahipleri için bir delil vardır. (Nahl / 67) ayete dikkat edilirse Allah'ın nimetlerini iyi yola da kötü yola da kullanabileceğimizi söylüyor. Ayetin sonunda akıl sahipleri kelimesini kullanarak akıllı insanların Allah’ın nimetlerini iyi yolda kullanacaklarını anlatıyor. Burada Allah, akıl sahiplerini düşünceye sevk ediyor.

   2- ikinci aşamada Allah alkolün zarından bahsedip konuyu biraz daha açarak şöyle diyor; “ Sana şarap ve kumarın hükümlerini soruyorlar. Deki : ikisinde de hem günah (zarar) var hem insanlara faydalar var, fakat günahları faydasından çoktur.” (Bakara / 219) burada Allah, alkol da bir günah olduğunu yani onun insana zarar olduğunu anlatıyor. Burada alkolün faydasından maksadın ne olduğunu bazı tefsirler şöle beyan eder; alkol insanın düşünce sistemini sarstığı için derdini bir an olsun unutturur. Veya insanın doğru düşünmesini engelleyip insana yapmaması gereken tehlikeli işleri geçici bir cesaret vererek yaptırdığı için onda bu gibi faydalar olduğunu söylüyor. Gerçi bu işler insanlar gözünde faydadır yoksa Allah katında bu fayda değildir. Ama alkolün zararının daha fazla olduğunu Allah vurguluyor.

    3- Üçüncü aşama da Allah, alkolü insanı bazı kutsal işlere yaklaşmamasını o kutsal zamanlarda alkollü olmamasını isteyerek şöyle diyor; “Sarhoş anda namaza yaklaşmayın” bir Müslüman’ın günde beş vakit namaz kılması gerekir. Bunun ilki sabah namazıdır. Sonu ise yatsı namazıdır. Bu ayet indikten sonra Müslümanlar sabahtan akşama kadar alkol alamazlardı. Yalnızca akşamları alkol alabildilerdi. Buraya dikkat edilirse yavaş yavaş alkolden uzaklaştırmanın olduğu görülecektir. zaten önceden alkolün kötülüğünü de Allah bildirmişti onun zararlı olduğunu da insanlar kendilerine dikta ettiriyorlardı. Artık gündüzleri alkol almıyorlardı. Yani Allah artık insanları kesin hüküm için hazırlamıştı.

    4- Dördüncü aşamada artık halkın hazır olduğunu gören Allah, kesin hükmünü göndererek alkolü şu cümlelerle haram etti; “Ey inanlar alkol ,kumar…şeytan işlerindendir ve birer pisliktir,bunlardan kaçının ve muradına erenlerden olun. Bu ayet artık alkolü yasaklayarak inananların ondan uzak durmasını istiyordu. Allah ilk hitabında inananlar diyerek şunu kast ediyor benim hükümlerime ancak gönülden inananlar uyar. Yani Allah'ın hükümlerine uymayanlar gerçek kalple iman etmemişlerdir. Allah bundan kaçının cümlesiyle de yasağı bildirmiştir yani alkol artık haramdır.

    Bizlere ayrılan bölüm bundan fazlasını açıklamamamızı söylüyor. Daha fazla bilgi için bu hususta yazılmış kitaplara müracaat etsinler. Buraya kadar anlattığımız Kur-an’ın alkolle ilgili sözleriydi.

    Konu hakkında, Allah Resulü ve Ehl-i beytinden gelen hadislere de bakmakta fayda var. Çünkü hadisin görevi Kur-an’ı açmak, yorumlamak ve insanları bilgilendirmektir.

     Resulullah şöyle buyuruyor; “Alkol alan biri, dili dışarıda ve susuz ölür, kıyamet gününde ise mahşer meydanına yüzü siyah, ağzı eğri gelir. Ve zinakarların vücutlarından akan iltihapla onların susuzlukları giderilir. Tabii ki tövbe eden için bu geçerli değildir.

    İmam Cafer Sadık (a.s) ise şöyle buyurur; “Alkol tüm kötülüklerin başıdır, alkol kullanan biri susuz ölür, susuz dirilir (kıyamette) ve susuz cehenneme girer” dikkat edilirse iki hadiste de susuz ölmekten bahsedilmiştir. Allah'ın emrine uymayıp içki içen biri öldüğü zaman canını Azrail’e teslim ettiği zaman çok susar. O anda ona su dahi içirseler onun susuzluğu gitmez. O yine susuz olur ve suya hasret ölür. Resulullah; kendisi içmese bile içki içenle oturanı bile lanetler.

     Kutsal sayılan günlerde içki içmek daha günahtır, Ramazan ayında içki içen birini Hz. Ali cezalandırdığında fazladan bir ceza uyguladığını gören biri bu fazla cezanın sebebini sorduğunda; Hz. Ali bu şâhısa “içki içtiği için 80 sopa vurdum. 20 sopa ise ramazan ayının hürmetini hiçe saydığı için vurdum.” Der. Bu olaydan anlaşılıyor ki kutsal, mübarek günlerde içmek daha günahtır. Tövbe tüm günahların af kapısıdır, tövbe edip şeytandan kurtularak özgür olalım.


Bu Makale 2379 defa okunmuştur

 

Yorum Ekle
 

Yazdır
 

YORUMLAR

New Page 1
 

YAZARIN DİĞER YAZILARI

15/09/2012 - 00:26 CAN VERME HALİ

15/09/2012 - 00:23 MAZLUMA YARDIM

09/08/2012 - 16:58 KADİR GECESİ NEDİR?

01/08/2012 - 14:12 ORUCU BOZAN ŞEYLER-1

23/07/2012 - 14:50 Hz.PEYGAMBER VE EHL-İ BEYTİN DİLİNDE ORUÇ

29/02/2012 - 13:39 MÜÇTEHİDE BAĞLANMAK

11/12/2011 - 18:18 ALKOLÜN HER İKİ DÜNYADAKİ ZARARI

11/11/2011 - 22:09 CAN VERME ANI VE ÖLÜM MELEĞİ

03/10/2011 - 18:35 CİNLER HAKKINDA BİLDİKLERİMİZ

16/09/2011 - 19:31 DÖRT BÜYÜK MELEK
 

YAZARLAR

Rahmi Onurşan Rahmani

Herkesle olup hiç kimsenin rahmetini almadan ölmek
Mikail Gürel

Sizi Gidi Kamacılar…
Turgut Atam

GADİR-İ HUM’UN TARİHTEKİ YERİ
Kerim Uçar

MÜMİNLERİN NİŞANELERİ
Mir Kasım Erdem

CAN VERME HALİ
Yakup Yaşlak

Aşura; Yeniden Ölmek Mi, Yoksa Yeniden Diriliş Mi?

MULTİMEDYA

ETKİNLİK TAKVİMİ

20 Kasim 2017
Pz Sa Ça Pe Cu Ct Pa
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

DUYURULAR

ANKET

SİTEMİZİ  NASIL BULDUNUZ
İYİ
KOTÜ
ORTA

Sonuçları Göster

FAYDALI LİNKLER

 
 

Ana Sayfa

Hakkımızda

Ziyaretçi Defteri

İletişim